الثلاثاء، 2 يوليو 2013

2- نفسها في ايه ؟؟

حد فيكوا تخيل قبل كدا بنت عندها 15 سنة ممكن يبقى نفسها في ايه ؟
ممكن اديكوا فرصة تتخيلوا .. تخيلتوا ؟ تخيلتوا خلاص ؟ اوكي , انا كمان تخيلت و هقولكم نفسي في ايه ..
- نفسي انزل اهتف في مظاهرة عشان مصر أو امشي في مسيرة مع صحابي رافعين العلم .. ويعدي الموضوع بسلاسة من غير 1000 خناقة مع ماما و بابا قبل ما انزل عشان يقتنعوا .. ده لو اقتنعوا :))
- نفسي انزل اتمشى في الشارع بشورت و تيشيرت و كاب .. و محدش يعاكسني او يتحرش بيا ..
- نفسي اتمرجح و اجري و العب و اطنطط من غير ما ضميري وعقلي يفسدوا عليا متعتي بسخافة بحجة اني خلاص كبرت و بقيت آنسة ومينفعش اعمل الحاجات دي لإن شكلي ملفت اوي قدام الناس .. :/
- نفسي اطلع رحلة سفاري !! xD
- نفسي يونيفورم مدرستي الحكومة يبقى لونه << بينك >> لإن فعلا بنات كتيرة اوي بتحبه .. مش فاهمة ايه سر تمسكهم بالرصاصي لاعدادي والكحلي لثانوي .. مع إن التكلفة واحدة يعني !
- نفسي البس فستان زي بتاع سعاد حسني او الفساتين الي كانوا بيلبسوها زمان عامة .. من غير كارينا ومن غير ليجنز تحتها والنبي :D
- نفسي العب مزيكا و اغني في الشارع مع باند جامد اوي :)
- نفسي آكل كل الي انا عيزاه ومتخنش :D
الخ الخ الخ .. من أمنيات ممكن تبدو ليكوا انها تافهة اوي او هبلة اوي او مستحيل تطلع من واحدة زيي .. لكن انا واحدة من آلاف اعتقد ليهم امنيات اكثر جنونا و هبلا و حلاوة مني بكتير :)))
وللي ممكن يتهمني بأي اتهام من اي شكل .. مين قالكوا ان امنياتي دي انا عايزة احققها دلوقتي ؟ لا اطلاقا على فكرة !
عزيزاتي البنات في سن 15 سنة اذا مش قادرين او خايفين او وازعكم الديني القوي الجميل مانعكوا من تحقيق أمنياتكوا فان شاء الله مكاننا في الجنة محجوز عند رب العالمين .. ساعتها بإذن الله نتقابل ونعمل كل الي نفسنا فيه سوا ... صباح الفل :)

هناك تعليقان (2):

  1. أنا عندي 18 سنة ونص وبتمنى أمنياتك دي وزيادة كمان :D

    ان شاء الله هتتحقق في الدنيا ما تخافيش :)

    وع فكرة الأمنيات دي مش هبلة ..دي بتعكس إنك إنسانة طبيعية عندهاأحلام ورغبات مش مجرد روبوت بينفذ اللي بيتقاله وخلاص :)

    ردحذف
  2. حمد لله .. انا كنت فاكرة نفسي مجنونة :D
    شكرا يا سارة :)

    ردحذف